lördag 1 februari 2014

Val av nästa projekt

Jag har gått och blivit en liten sucker för mönsterstickade plagg på sistonde.. Just nu vill jag inget hellre än att ha massor av olika norsk- & isländskmönstrade koftor och tröjor i garderoben!

Så sprang jag över Meltwater Pullover på Ravelry (givetvis), och blev lite sådär småtrevligt kär.  
Denna tröja står helt klart på min "vill-göra-lista"!


Dock har jag några härvor av en fint garn i en merinoull, bomull, nylon och silke hemma, som bara ligger undanstoppade i en plastpåse. 
Jag känner att jag verkligen vill göra något i det garnet. Det är ju tillochmed i min favvofärg -burgundyröd!!!
Här har det uppstått ett problem tidigare.. Saken är den att jag är inte den som köper ett garn bara sådär, går hem och letar efter ett mönster och sedan sätter igång och börjar sticka. 
Nej, visst kan jag spontanköpa garn (lite bortskämd är jag också då jag både jobbar i en garnbutik och har föräldrar som ägen en..), men då räknar jag med att det kommer ligga gömt i typ ett halvår innan jag ramlar över ett mönster eller suget slår in att börja sticka med det.
Så. I veckan visade stickkompisen Sofia mig ett mönster på en suuuperfin kofta på Ravelry. Hon hade vid första anblicken av bilderna trott atr det var jag som modellade, men så är ju inte fallet :)
Oavsett så är koftan superfin och precis min stil! DESSUTOM så passar nog garnet jag har hemma, alldeles utmärkt vad gäller stickfasthet! 
Det måste vara ment to be..


Mönstret heter Monte Rosa och är designad av Isabell Kraemer





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar