lördag 22 februari 2014

Garnbombad fredagskväll

En fredagskväll som denna spenderar jag bäst framför en bra serie, en kopp kaffe med kanelbulle och självklart min stickning!
Det har regnat precis heeeela dagen och trots detta, trotsade jag skyfallen och begav mig in till stan för några ärenden. Väl hemma slängde jag på mig raggsockorna, mysbyxorna och kurade ner mig i filten. The Tudors har fått gå på högvarv på platten sen dess och jag har hunnit en bit i mina många stickningar..

För just nu är det MÅNGA stickningar pågång.
Hämtade ut ett paket på posten idag från Skåne; mamma och pappa. Kan ni möjligtvis gissa vad det innehöll?!
GARN såklart!!

Tänkte därför köra en liten garnbomb i bildformat och rabbla lite kommande projekt. Jag samlar just nu på extra många saker att sticka då resan till Etiopien närmar sig med stormsteg.

UPDATE: Idag maskade jag av sista framkanten på kära Monte Rosa och den ligger nu uppsköljd och blockad på golvet! Väntar med spänning på hur den kommer se ut efter kontakt med vatten.. Provade den på mig innan och den sitter som en smäck! Kommer nog bli en favvis alltså...

Här har vi en del utav allt nytt som ska påbörjas:



Älskar ju finstickade sockor! Har en del att sätta i tänderna i här.. Lana Grossas Meilenweit Tweed, Austermanns Step, Regia Poesi och Regia Stripe Collection.


Kände behovet av ett par nya, tunt stickade torgvantar när vädret nu behagar bli varmare! Ska därför designa ett eget mönster på ett par i två fina färger -perfekt att göra utav dessa två provnystan jag hade hemma i Sandnes Alpakka Silke.



 Detta är endast en liten hög.. En tråd Sandnes Alpakka och en tråd Sandnes Skappelgarn Suri Alpakka ska bli en egen modell utav Skappelgensern! Det blev två fina, gråa nyanser som tillsammans bildar en härlig melerad känsla. Jag tänker stor, luftig, längre tröja med båtringad hals och fluffiga, uppkavlade ärmar. En riktig hit för mig året om -varm alpakka till frusna mig!



Noro Taiyo Sock ska äntligen, efter några månaders väntetid, få bli mina finsockor i eget mönster!
Modellen kommer senare att komma upp här och på Ravelry för er att ta del av!



 Garnet jag nog säljer mest av på jobbet är Sandnes Lanett Babyull -100% non-mulesing Merinoull med 31 maskor på stickor 2.5mm.
Dessa färger ska bli bebisplagg till Butik Maglias skyltfönster i Höör. Det rosa till en kofta är redan påbörjat!



Ytterligare lite bebisplagg ska det bli utav Sandnes Mini Alpakka i en superfin, ljusblå melerad färg!
Älskar verkligen Alpakkafibern!




Detta är rena rama julafton för mig! Stickar som en galning just nu -när som, var som och mest hela tiden. Satt exempelvis på bussen till jobbet häromdagen och nystade upp en härva till koftan Monte Rosa. Sätet framför mig var en perfekt "nystvinda" och det är klart att man ska utnyttja tiden när man ändå bara sitter..

Herrejesus, vad hade jag gjort utan min stickning?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar