tisdag 11 februari 2014

Koftomanen jag!

Har fått en släng influensa (typ) utav Gula Febernvaccinet jag tog förra veckan.. Det är lite jobbigt eftersom det inte riktigt bryter ut, så jag går här med ont i kroppen, halvdana nysningar och ett trött huvud. Tänkte att det kunde bli extra mycket stickat, men jag orkar helt enkelt inte!
Men, men! Jag jobbar vidare med mina koftor...

Jag myntar härmed uttrycket koftoman ifall det inte redan finns! Och så placerar jag mig själv i det facket för på mina stickor sitter nu ännu ett koftprojekt.
Nog har jag berättat om Monte Rosa vid ett tidigare tillfälle, och nu börjar den verkligen ta form!


Koftan är superkul att sticka och är en "uppifrån-och-ner" kofta med flät- & hålmönster och rätstickat längs sidorna.
Garnet jag stickar i är till mesta delen en bomull/merinoulls blandning och det gör att koftan blir en lite lättare kofta -perfekt till våren/sommarkvällarna! 
Färgen är en burgundyröd sådan, och nertill samt på ärmen ska det stickas in en effektrad i avvikande färg. Funderar hela tiden på vilken färg det ska vara..
Några förslag?!?!?!

Rekommenderar verkligen mönstret som är på engelska, men superbra skrivet och det gör det lätt att förstå!

Så, dags att gå och lägga mitt trötta huvud och hoppas på att det blir bättre imorgon. Världen stannar ju inte för att jag är sjuk (!) Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar