torsdag 27 februari 2014

On the road..

Jönköping tur-retur på 11 timmar.
Uppe med tuppen med andra ord, och sitter nu redan på tåger tillbaka mot Stockholm. Spännande möte med jobbet..

Dagarna bara susar förbi i rasande fart! Nyss var det ju söndag och min måndags-stress började infinna sig. Var tog tiden vägen?

Stickandet rullar på. Med undantag av tisdagens hantverksdag med inköp av nytt möblemang, en massa skruvande och kasserande av gamla grejor, så har jag stickat fort som tusan!
Har nu rätt många projekt på gång, som jag stickar lite på hela tiden. Därför växer dom långsamt, vilket jag egentligen inte alls tycker om!

Satt igår ocj planerade ett inlägg om bomull! Tänkte att det kunde vara kul och bra med lite historisk och allmännyttig information om den fibern!
Hur behandlar man bomull? Blir plagget väldigt stelt? Var kommer bomull ifrån? Finns det ekologisk bomull?
-Dessa och många fler är frågor som jag nästan dagligen får och stöter på.

Dock missade jag ju att ta med mig mitt kladdblock, så bomullsinlägget får vänta till lite senare idag.
Jag kan istället ställa frågan
Vad stickar du just nu? 
Och samtidigt svara ---> En babykofta i Lanett Babyull i ett mönster från Sandnes Garn.

Vi hörs senare när jag återigen är på fast mark!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar