lördag 12 april 2014

Solskensjackan

Härliga, soliga, varma (!) lördag!!

Efter att ha ägnat hela dagen till att städa, vädra, rensa och lagt godrickan på kylning, så har det inte blivit mycket stickande.. Just nu lider jag smått över min vänstra handled som lixom inte riktigt vill böja på sig -Möjligen ett resultat av min snabbstickade kofta i dubbelt garn från Lana Grossa. Oavsett om jag nu fortsätter med min Livstykketröje från Geilsk på stickor 3 mm, så känner jag ändå av muskelfästet/ledbandet/ledblödningen. Försvinn snart!!

I vilket fall ville jag mest in och visa upp den superduperfinahärligasoligaråcoola koftan/jackan i garnet California från Lana Grossa!
Så jäääkla nöjd blev jag!!
Hoppas att det hänger ut sig en aning så att den får en lite bekvämare längd. Vete tusan varför den blev så kort.. Kanske för att jag skippade stickor 12 mm och körde på 10 mm hela vägen?! Aja, jag är ändå NÖJD!!

Jag ska kalla den solskensjackan:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar