tisdag 22 april 2014

Påskugglan

Jag kände att ett litet mini-avbrott i min koksgråa Livstykketröjestickning nog hade suttit fint.
Dessutom satt jag igårkväll och surfade runt på Ravelry (som vanligt). Jag hittade typ längst ner i mitt egna bibliotek, en suuupersöt Owl Basket, och givetvis måste jag testa!

Fina Owl Basket ska virkas i en "bulky yarnweight", med en 10mm nål. Jag hade varken något bra garn hemma, eller lusten att virka med så tjock nål, så jag freestylear med en tunnare kvalitet, givetvis medveten om en mindre storlek på korgen.

I mina gömmor hittar jag det fina garnet Line; 53% bomull, 33% viskose & 14% lin. Garnet är visserligen inte grövre än 20m/10cm, men jag tror ändå att det kan bli en skaplig storlek på korgen.
Funderar på att fodra den med ett festligt tyg och förvara mina sminkborstar i den!

Älskar den härligt, solskensgula färgen på garnet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar