tisdag 29 april 2014

Randiga, himmelskt mjuka handledsdon

Jag kände för att göra ytterligare ett snabbstickat projekt.. Dessutom är jag i behov av ett par nya torgavantar som gärna matchar min mocka jacka som går i lila/burgundyrött.

Tidigare har jag köpt in ett Alpakka/Silke garn från Sandnes Garn som jag haft en svag baktanke för, just till ett par torgisar.

Sagt och gjort! Dock hittade jag inte något mönster som jag ville göra, för mina tvåfärgade godsaker skulle inte ha några krusiduller och spetshistorier. Jag vill ha ett par enkla, randiga varianter och skapade därför ett eget "mönster".

Det är absolut inget som är klurigt med detta mönster. Jag gissar att det enda är hur många maskor man ska lägga upp och hur ökningen till tummen ser ut.
Om det är någon som är sugen på att sticka sig ett par, är det bara att hojta till, så skriver jag ner mönstret.

En första liten bild..


2 kommentarer:

  1. Hej
    Är sugen på att sticka likadana vantar om du har ett mönster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lägger ut ett mönster snarast!

      Radera