fredag 18 april 2014

Den envise vinner

Jag tror att min stick-svacka börjar vända något..

Den senaste veckan har jag slavstickat på min Livstykketröje från Geilsk. Nu är den låååånga och seeega kroppen färdig och jag har kommit till delningen av fram-& bakstycke.
Efter det att de vågräta rillorna blivit till lodräta rillor, skulle det stickas 62 varv.
62 VARV(!) med 232 maskor i rillor om 2 räta/2 aviga.

Jag har tidigare nämnt det här med pyskologisk stickning. Det värsta jag vet är att göra samma sak om och om igen. Därför har jag typ fyrtiosju projekt på gång samtidigt -jag behöver omväxling i min stickning!

MEN! Efter att jag nu haft den här jobbiga svackan, där jag inte haft någon inspiration, inte känt någon glädje av garnerna, och dessutom haft en superjobbig huvudvärk (säkert efter min käke som hoppar ur led), så kände jag mig bara tvungen att sticka alla dessa 62 varven UTAN avbrott.


Till min hjälp har jag haft Netflix. Tackar högre makter för denna fantastiska film- & tvserietjänst. Just nu kör jag en repris på Ally McBeal som jag tittade på i höstas. Blir aldrig tråkig!

Livstykketröje är en, trots de många rillorna och maskorna, superfin kofta att sticka på! Jag stickar den i Geilsks Bomuld og Uld; en blandning av 55% lammull och 45% bomull.
Garnet är så mjukt, följsamt och min färg (no.C16), är en typ koksgrå nyans. Väldigt levande hur som helst, vilket jag älskar!

Vi hörs lite senare, tänkte köra på en liten påskspecial. Trots att jag inte firar påsk!
Supermånga påskhälsningar till er fina läsare!


Intagningen mot halsen har börjat! De yttersta 7 maskorna bildar ett "intagningsbånd" som sedan ska sys samman bakom nacken. Kul detalj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar