lördag 2 november 2013

Stress-stickning

Mitt emellan jobb, släktingar på besök och borttappade SLkort, försöker jag hinna med att sticka på alla projekt.
Jag har en del julklappar i åtanke, men det vette gudarna om dom kommer få tid att bli till..

Det här med att sticka under press är verkligen inget för mig. Jag vill inte och kan inte ha en deadline, för då blir det aldrig av helt enkelt!
Jag kan även tycka att det är jobbigt när jag har lite för mycket i mitt liv och jag måste sno lite tid innan sovdax för att kunna sticka ett par varv. Mina ömma handleder tackar mig självklart, men inte mitt stickhjärta! Det blir inget "flow" i projektet utan endast något varv här och där, en massa minnesanteckningar i opskriften och risken är större att stickningen blir liggandes, ofärdig..

Jag vill själv disponera min sticktid! Hur är ni i dessa situationer?

Västen från Sandnes katalog nr. 1315 i Soft Alpakka är iallafall på G! Nästan bägge framstycken är färdiga och då väntar bakstycket som ska stickas upp ur framstyckena och en uppläggning av halskanten. (om någon förstod vad jag menade där)
Vi får väl se hur det blir...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar