onsdag 27 november 2013

Åh, Du fantastiska stickade..

Det är något konstigt med det mesta nuför tiden.
Jag menar, ta bara vädret som minst sagt är knäppt - igår var det huuur kallt och krispigt i luften som helst här i Stockholm och jag fick anledning att ta fram min fina, stickade mössa i Sandnes Soft Alpakka. Den är burgundy röd och fin - passar perfekt till min indie-inspirerade halsduk och mina fina mönsterstickande vantar i Indiecitas 100 % Alpakka.
Jag gladde mig åt att ha en utav de finaste mössorna på stan....ända tills imorse när jag gick utanför porten och åkte till jobbet. Det är ca 10 steg från porten till bullhållplatsen (jag vet!!!, men hallå det är ju storstan...). På dessa 10 stegen hann mitt huvud bli sådär kokande hett att jag bara var tvungen att dra av mig myssen.... Deprimerande!!!

Ni får ursäkta att jag kommit med lite få inlägg på sistone. Jag jobbar hela dagarna (visserligen i garnaffären, men det tar också på krafterna...) och jag tror dessutom att jag kan ha en förkylning/virus i kroppen som bara ligger där och inväntar ett svagt moment från min sida. Jag är helt frisk och så!!, men när jag kommer hem runt 7 så stupar jag i sängen och orkar bara sticka några varv och titta på ett par avsnitt av Ally McBeal (jag vet, gammal men underbar serie) Finns på Netflix!!

Jag nämnde att det var något konstigt med dessa tider.. Well, ni som känner mig vet att jag inte är ett så stort fan av julen. Inte ett fan alls för att vara uppriktig!
Men jag har blivit lite hooked på att sticka små ting som faktiskt hör julen till...

Jag tipsade för ett tag sen om boken Julkulor av Arne & Carlos
Nu stickar jag julkulor själv som ska vara skyltningsmaterial. Men jag tycker att dom är så himla fina och boken ger så hemskt mycket inspiration att jag nu satt upp som mål att en framtida jul i mitt liv, kunna fylla en hel gran med endast stickade julkulor!

Men nej, var inte oroliga förresten. Jag kommer inte börja gilla julen och all dess hysteri bara för några små julkulors skull.....;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar