lördag 23 november 2013

Kanske vill Du sticka..

Lördagar får bli dagen då jag presenterar mitt sticktips "Kanske vill Du sticka.." för denna veckan!

Denna dag kan jag inte riktigt bestämma mig, så det blir två tips- två superfina plagg som jag är jättesugen på att sätta stickorna i!!

Först ut har vi den supersöta koftan Secrecy som är designad av Hanna Maciejewska. 




Den midjekorta koftan med 3/4 lång ärm stickas med ett "lace/2ply" garn på stickor 3.25 & 3.5 mm stickor. Det söta lilla spetsmönstret mellan skuldrorna markerar och ger ryggpartiet en elegant finish!



Koftan Secrecy finns att hitta på Ravelry.com och kostar 7.00 USD
-Det kommer bli koftan att sticka till våren, i en härlig, sprakande färg!!


Plagg nr 2 är ett litet enklare sådant. 
Jag satt och letade efter ett mössmönster att sticka då jag har fått hem ett provnystan av Geilsk Hampa och Ull. 
Ravelry är ju utan tvekan bäst, så jag kollade runt lite och kom över mönstret Gwen Stacy av Hailey Knits.




Den här mössan ser ut att ha lagom mycket häng bak, och mönstret med flätor och "popcorn" är ju bara för härligt!
Finns som sagt på Ravelry.com, passar ett garn med 20 m/10 cm, och är gratis!


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar