fredag 8 november 2013

Panter-stickarna i Stockholmsnatten

Den bästa dagen i månaden är, inte dagen då lönen kommer, utan var tredje torsdag då det är stickcafé på Hötorgets Espresso House med The Stockholm Night Knitters!

Det är så himla trevligt att kliva innanför dörrarna och mötas av ett gäng, alltid med nya ansikten, som ihärdigt arbetar på det ena virkprojektet efter det andra stickprojektet!
Och ännu bättre är det att faktiskt få ta del av den härliga stämningen, träffa nya intressanta människor, prata stickning och allt därtill, och bara få vara sig själv in public och faktiskt njuta av det!

Om ni råkar befinna er i Stockholm torsdagen den 28 november, och mot förmodan inte ha något speciellt för er, så kika in på Hötorgets Espresso House vid, eller efter, 19-snåret. Du är hjärligt välkommen med din stickning! Jag kommer att vara där!!

Kvällens stickcaféprojekt var västen i Sandndes Soft Alpakka som nu börjar få ett bakstycke!
Det blev även lite stickat på en kofta av eget mönster (i ett "ful garn" som jag knappt vill nämna här i bloggen..) Mer om det kommer lite senare när jag kommit en bit!

Nu ikväll, för jag fortsätter såklart att sticka även hemma, så fick jag stickat en rapport på min sido-stickning. (en av dom i högen...)
Det är ett par Owlie Socks av Julie Elswick Suchomel. Ni finner både Julie och sockmönstret på Ravelry med hjälp av länken.
Owlie socks är riktigt fina, och man kan sticka ett par med små pärlor som ögon, eller som jag i detta paret, utan. Båda är lika fint tycker jag (men jag hade inga pärlor i matchande färg till garnet, så det fick bli utan ;)

Sticka lugnt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar