måndag 14 oktober 2013

Stickläsning

Nej, det där stickcaféet var inget att hänga i julgranen direkt.. Tror att det mest var ämnat åt den yngre ungdomen som en slags "efter skolan aktivitet". Inget för den stickgalna helt enkelt.

Tog tunnelbanan tillbaka till hem igen, men wow vad jag slås över hur fantastiskt vackert Stockholm är. Jag ska banne mig ta en kväll och bara vandra runt här på söder. Gamla stan i all ära, men stora delar av söder har en hel del att berätta själv!

Det blev ett boklån iallafall. Eller två egentligen; Kaffe Fassett stickar igen och Sticka med Kaffe Fassett.
Jag ska berätta mer om denne otroliga man och hans kreationer. Kanske i ett litet "porträtt", ett tillägnat blogginlägg just för Kaffes räkning.

Till en början kan jag ju nämna att man inte uttalar hans namn just "kaffe", utan i fonetisk skrift heter han [kejf asset]. Man kan tänka på att det ska rimma med "safe asset".
-En liten början om stickkungen. Eller en utav dom iallafall..

Nu fortsätter stickandet på Tulletop, antagligen med en härlig kopp kaffe (inte kejf asset då...;)) och med ett avsnitt utav Bron|Broen. Kolla in den serien alltså! Går på SvT och finns även på Netflix för den som inte kan vänta en hel vecka på fortsättningen...

Vi ses i sticknatten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar