torsdag 24 oktober 2013

Staden som aldrig sover

Godkväll alla nattugglor där ute!

Här i Stockholm blir det aldrig riktigt mörkt. Iallafall inte där jag bor. Och jag hyser en sån hatkärlek för det, att jag inte riktigt vet vad jag tycker. 
Jag vill ha det mörkt när jag ska sova. Därför åker både persienn och mörkläggningsgardin ner, köksdörren stängs och jag drar täcket över huvudet. 
Men när jag tittar ut från fönstret, ner på Hornsgatan där man fullkomligt bländas av ljus, vilken tid det än är på dygnet, så kan jag inte låta bli att älska det! 
Gatan sover aldrig och jag kan när som helst välja att gå ut från ensamheten i lägenheten och bli delaktig i trafiken, ljuden och ljuset. 

Jag syns och finns när som på dygnet.

I övrigt stickar jag vidare. På vadå? 
Jo, jag har fått ett nytt projekt (ett till i högen). Denna gången är det ett skyltfönster-plagg till mor och fars butik nere i Skåne.

Förresten så vill jag passa på att hälsa till alla er där nere som samlas var torsdag och har stickcafé! Hoppas vi syns snart!

Skyltfönsterplagget är en superfin väst från Sandnes Garn ur katalog 1315; Alpakka Mix
Jag stickar modell 7 i Sandnes Soft Alpakka fv.4554.
Som för övrigt är min favoritfärg, burgundy röd!


Vi ses i sticknatten!

2 kommentarer:

  1. Saknar dig på stickcafét! Hoppas du har det bra! Vilken fin väst Du ska sticka! Ser fram emot att se den när den är klar! :-)
    Jag håller på med en sån halsduk med sicksack mönster som du la ut mönster på här. Den är snart klar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag saknar er alla med! Verkligen! Mina torsdagar är inte hälften så roliga utan stickcafeet och er.
      Västen är superfin, och går jättefort i Soft Alpakkan :)
      Du måste skicka bild på halsduken när den är färdig. Jag är nyfiken!! Kramar

      Radera