fredag 11 oktober 2013

Noro Taiyo Sock

Bara ett kort tag, såhär efter min flytt till Stockholm så saknar jag garn. Mer än någonsin faktiskt. Det är inte lika tillgängligt längre, och det har redan gått mig på nerverna..

Så vad gjorde jag då igår?
Jag tog mig en promenad utav den lite längre sorten och besökte garnbutiken "Litet nystan" på St Paulsgatan. 
En liten, långsmal och mysig butik med ett brett sortiment, men främst med ett par av mina favoriter.
Jag ska även säga att butiken kändes aningen rörig i min mening. Jag vill ju recensera både positivt och negativt, eftersom att det är det verkligenheten är.. Eller hur!

I vilket fall så kunde jag inte hålla mig från att köpa lite garn.. Jag är ett stort fan utav japanska Noro och hittade Taiyo Sock Yarn som jag inte tidigare stickat med. Det något högre priset till trots, köpte jag 2 olika nystan då bägge färgvalen kändes fröken Lindblom!

Nu ska här stickas sockor och jag ska bli superfin om fötterna!


Vi ses i stick djungeln!
(snart kommer ett mönster utav mig upp här på bloggen. Först ska alla tekniska detaljer fixas..)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar