måndag 14 oktober 2013

Den lille søde Tulletop

God eftermiddag alla från det något gråmulna Stockholm!

Dagen har varit lång, och energin som bortblåst. Hade tänkt att åka in till stan, men jag hamnade istället framför min tablet med tvserien Bron|Broen och med en härlig stickning i handen.

Just nu på mina stickor sitter det många olika projekt. Inte helt ovanligt egentligen.. Medan min Daybreak av Stephen West tillfälligt har tagit semester, och då de fina sockorna i Noro Taiyo Sock blivigt lite enformiga, så har jag galnings-stickat på den lille söta Tulletop från Geilsk Strikkedesign.

Lille Tulletop blir stickad utav Geilsk Bomull og Ull, och har ett fint kryssmönster hela vägen. Jag har precis kommit en mönsterrapport ovanför ärmegaben (förlåt min dansk/svenska) och nu börjar jag känna målet, hägrandes där framme någonstans i mitten på mitt andra nystan.
För även om kryssmönstret är väldigt fint, så är det inte helt jätteroligt i längden.. Man får köra ett par varv, pausa, och sedan fortsätta så för att hålla orken uppe. Åtminstone ifall du frågar mig. Men så är jag nog också ett mycket svårt fall i kategorin "psykisk och mental stickning".
Detta är säkert inget vedertaget begrepp, men isåfall så myntar jag det här och nu. Ska förklara vidare någon gång om vad jag menar, ifall det nu är någon som känner att han/hon skulle kunna passa in i kategorin också..

Här har vi i vilket fall lille Tulletop, som jag förövrigt stickar i str. 2 år.



Nu ska jag raskt skynda vidare till tunnelbanan och åka till, vad jag tror kan vara, ett stickcafé. Jag vet inte om det är det, eller för vilken målgrupp det är, men man måste ju chansa lite! Det är på ett bibliotek, så i värsta fall kan jag ju alltid låna hem någon stickbok eller liknande ;)

Ses i stickdjungeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar