fredag 7 mars 2014

Summerfeelings

Åh -Håkan Hellström, randiga klänningar och denna enkla kofta jag slängt ihop på två kvällar. +en hel kväll åt att sy ihop delarna.. Tråkigt!
Men resultatet blev fint! -Den kommer hänga i Butik Maglias skyltfönster..

Ni funderar kanske på varför jag sytt ihop delarna och inte gjort som jag och många andra brukar, nämligen sticka allt i ett stycke?!
-Jo, för det första tänkte jag för en gångs skull göra som mönstret säger. Och för det andra sydde jag den efter att jag blötlagt och blockat. Delarna behövde spännas ut här och var och i fall som detta, brukar jag vända på det: blocka före sömmarna sys!

Modellen är från Lana Grossas magasin Filati no 47.
Stickas i garnet Allegro, dubbelt garn. Kanterna är virkade med en rad fasta maskor och en rad krebsemasker = kräftgång på svenska!



En liten recap: I förra inlägget berättade jag ju om resan till Etiopien, som skulle avgått idag. Well, det har blivit lite ändrade planer och istället för att vara 4 som reser ner, blir det nu bara 2.
Men no worries! Filtarna kommer dit dom ska som planerat. -Det är ju ändå huvudsaken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar