onsdag 12 mars 2014

Så blev det instagram iallafall..

Så, kära stickande vänner!
Tänkte bara berätta att jag nu skaffat mig ett Instagram-konto där ni nu snabbt och enkelt ska kunna få en handarbetande uppdatering då och då.
Trots min ringa ålder, fattar jag i stort sätt noll än så länge utav funktionen... Men jag lär väl mig!

Så @frokenlindblom går jag under på Instagram. Klicka på den lilla ikonen här i högerspalten så kommer du direkt dit!

-------------

Förresten så funderar jag på ett nytt koftprojekt..
Har ett gäng nystan Alpaca Silke i en grå nyans hemma som jag gärna skulle vilja använda upp!
Masktätheten ligger på 28m / 10cm på stickor no 3 typ.

Länge har jag suktat efter koftan Secrecy som finns på Ravelry. Vill ha en lite svalare kofta, som är kort med 3/4 ärm. Tänker mig slätstickat, men det får gärna vara mönster någonstans. Secrecy är en kofta som passar in perfekt! Dock är Secrecy stickat med en Lace weight på ca 22m / 10cm. Men att byta till ett garn med annan masktäthet har väl aldrig hindrat mig?!


En annan sötsak är koftan Emelie, även den på Ravelry.
Samma längd på kroppen och ärmarna, men med två border spetsmönster framtill. Vet inte riiiktigt om det är min stil, men jag tycker den är fin!
Samma jobb med en annan masktäthet än mitt garn, så den har ingen "fördel" direkt.

Gud så svårt det ska vara.. Tror ändå att jag tycker som Secrecy bäst!
Har ni några förslag kanske? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar