lördag 18 januari 2014

Nu börjar den ta form!!!

Hade nog livet värsta dag så långt i onsdags. Mådde uppriktigt sagt så sjukt dåligt och fick mig ett par rejäla törner. Därav uteblivet bloggande. Grävde ner mig i en filt och en stickning. Alltid rätta kuren.

Nu börjar den ta form!! Stickade klart andra ärmen (efter att den helt förbluffande fått ligga en hel vecka utan att jag ens tittat åt den) idag, och kunde till min stora glädje sätta ihop delarna och börja på oket.
Nu börjar mönsterstickningen!!!!
-Äntligen, det är ju detta jag väntat på medans jag fått slava mig igenom det ena räta varvet efter det andra.. Här nedan skymtar ni lite snöflingor i mörkbrunt mot en vit bakgrund. Jajemen, jag mixar ihop färgkominationerna själv (eftersom jag valt helt andra färger än i originalmönstret.)

Vi hörs imorgon alla fina, handarbetande läsare!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar