tisdag 28 januari 2014

Ännu en gång om kära Nancy

Godkväll på er alla!

Är nu hemkommen från ännu ett roligt stickcafé på Ekens Garn. Eller, själva caféet hålls på Eriksdalshallen bredvid :)
I helgen var jag i Göteborg och jobbade. Därav dålig uppdatering, men jag ska även erkänna att jag inte hann handarbeta ett dugg heller. Alla vakna timmar spenderades tillsammans med barnen vi passade på konferensen, vi åt en väldigt massa och resten gick åt till att umgås med alla som jag bara träffar högst ett par gånger per år.
Det blir en kort, men mycket intensiv helg och jag har verkligen haft det superroligt!!

Medan jag var borta på andra sidan landet, låg min kära Nancy på blockning och torkning.. När jag kom hem i söndagskväll var hon äntligen torr och jag slet ut nålarna och slängde på mig koftan.
Har typ bott i den sedan dess och idag premiäranvändes hon i offentligheten! Dock sitter det bara 3 knappar i raden än, men resten kommer sys på snarast.
Tur är att koftan är så varm så jag måste ha den uppknäppt.. ;)

Då jag inte har någon här hemma som kan ta några bilder på mig i koftan, då det trots allt är mycket roligare än att ni ska få se den på min provdocka, så har jag tillbringat den sista timmen för att försöka få något bra foto på egen hand. Jag lyckas typ genom att placera kameran med tidsinställning i garderoben som har en hylla i lagom höjd. Det svåra är att få bra fokus och att själv hinna fram till platsen i tid och rätta till kläderna innan det börjar blixtra.. well, så småningom får jag väl anlita en fotograf!



1 kommentar:

  1. Jättefin kofta ! Så härliga färger du har valt !

    SvaraRadera