torsdag 26 december 2013

Stickad havskräfta..

Gokväll på er alla!
Hoppas ni haft en härlig jul och får en god fortsättning. 

Julledighet innebär extra tid att sticka, vilket såklart är den ultimat sysselsättningen!
Har ni hittat något nytt att sticka, eller kör ni på taktiken att göra klart alla ufon kanske..? ;)

Jag för min del började med en ny kofta för någon vecka sedan. Och jisses så det går undan! Livet och ena ärmen är redan klara. Nu slavar jag på med den andra, (grymt tråkiga) ärmen. Samma sak igen... Otroligt tråkigt, hehe.. 

Koftan jag stickar heter Jomfruhummer och är designad den danska kvinnan Bente Geil. Självklart använder jag hennes nya garn Hamp & Uld, eller på svenska, Hampa & Ull. 

Den blir såååå fiiiin!!!

(föresten, en liten dansk-lektion.. Jomfruhummer betyder på svenska Havskräfta! Väldigt fint med ordet "jomfru" om du frågar mig!)

Livstycket och ärmen i sin helhet!


Det fina mönstret som ser ut som en solfjäder, eller blomma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar