söndag 8 december 2013

Kanske vill Du sticka..

Gokväll på er alla!
Strömmen behagade uppenbara sig tidigare idag och vi har haft lite fest med moster, morbror och kusin. Därav ett sent inlägg..
Imorgon styr jag kosan mot Stockholm igen och en tuff period med mycket jobb fram till jul.

Men denna vecka vill jag tipsa lite extra om de fantastiska norskmönsterna som på sistone uppkommit i allt nyare och fräschare konstellationer!
Min nästa craving av stickad kofta är moellen Nancy ur Sandnes katalog Tema 35


Nancy är en, egentligen ganska enkel norskkofta, men väldigt fin i mönstret tycker jag. En perfekt modell, och jag älskar halsringningen och de lite baggy ärmarna. Koftan stickas i Sandnes Mini Alpakka, ett 100% Alpakka ullgarn som finns i många fina färger. Projektet stickas på stickor 2.5 & 3 mm, och då får du en masktäthet på 27 maskor med slätstickning.



I samma katalog finn det en hel del andra projekt med norskmönster -både till herr och dam. Till barn finns det en helt egen katalog -Tema 34.

Kanske är Du sugen på att sticka norskmönster?!
I ett härligt Alpakkagarn blir den dessutom varm och skön, oavsett om du stickar i ett tunt garn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar