fredag 22 augusti 2014

Floating like the Kalajoki river

Det börjar gå mot höst hörrni!
Trots att det tar emot att sommaren försvinner, så myser jag lite åt tanken att få plocka fram alla vantar, torgavantar, fina halsdukar och mössor. Konstigt kanske, men sant.

Nu har mitt nya jobb börjat. Jag måste säga att det är ett gigantiskt kliv att gå från halv till heltid (!) Såklart positivt på många sätt, men jag är så trött så trött. Jämt!
Många kvällar orkar jag inte ens ta fram stickningen som jag brukar, vilket retar mig.. Jag vill känna sticksuget dra i mig!!
Som tur är hinner jag sticka och virka lite på jobbet -när jag står utomhus och ser på när barnen på waldorfskolan leker. Men mest blir det "enkla" saker, saker som inte kräver ett ständigt kikande i mönsterpapper och liknande.
Sockor är bra! Och virkade mormorsrutor..



Min lilla merinokofta lever än! Men tack vare lite dåligt skrivet mönster så måste jag nu repa upp en bit och göra rätt. Irriterar mig på kassa mönster! (skärpning Lana Grossa...)
Jag kommer med en uppdatering och bilder lite senare! Den första övre delen av koftan är färdig, så även kragen. Nu väntar nedre delen med knapphål och sen ska ärmarna få bli till. Lite roligt sätt att sticka är det allt!


Nu ska jag återgå till fredagsmyset och repa upp på min merinokofta. Här kommer det senaste sock-tillskottet! Mönstret finns att ladda ner gratis på Ravelry..

Fina mönstret Kalajoki av Tiina Seppälä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar