söndag 7 december 2014

I valet och kvalet

Snart ligger Spanien under mina fötter.
Eller, ja.. om 10 dagar så är det på det viset! Julen kommer inte att bli någon jul för min del -lika väl det, jag är inget stort fan av den högtiden precis..!
Det blir avkoppling, sol, lite lagom värme och framförallt en hel del stickning!

Så nu kommer min "julstress" in i bilden. Istället för julstök med knäck, klappar och gran, stökar jag med att ladda upp med stickprojekt! Det får ju lixom inte ta slut på garn där nere... Känner inte för att blint lita på Spaniens garnaffärs utbud..? Eller? Har någon av er där ute erfarenhet av garninköp i Spanien??

Jag stickar febrilt på min Baby Cables and Big Ones Too och har återigen fått riva upp och sticka om -första ärmen blev färdig, men insåg då att allt vart fel. Bara att svära lite och göra om, göra rätt!
Men min ambition är iallafall att få klart den på dessa resterande 10 dagarna! Måste supersticka!!

Efter detta projekt har jag självklart koftan Lara ur Leila Hafzis mönsterhäfte Vol 1: Bryllup & Selskap, som Sandnes Garn säljer.

Denna kofta ska jag sticka i Sandnes Garns Alpakka/Ull. En enkel, mosstickad kofta!


Meeen! Jag känner ju för att så småningom även starta upp något annat.. (hallå, ni vet väl hur jag fungerar vid det här laget...!)
Och genast skriker min mönsterstickning-med-fler-färgers-tarm och jag vill sticka norskmönster!!

Sandnes Garns senaste häfte med norska mönster heter Tema 39 Norske Ikoner Voksen och innehåller en GULDGRUVA med superfina mönster! Jag vill sticka de flesta, men har skramlat ihop en liten topp-3 lista!


 Fina Eirefjell är ju bara så himmelskt snygg! Denna toppar no.1 på min lista!
På bilden stickad i Sandnes Garns Merinoull




Sedan har vi denna skönhet! Joelster har en fantastisk "skuggeffekt" i färgvalet nedan. Underbar!
På bilden stickad i Sandnes Garns Mini Alpakka




Sist, men definitivt inte minst.. Hur enkel och snygg är inte Elgseter i all sin glans?!
På bilden stickad i Sandnes Garns Sisu



Så, vilken ska jag sticka?!?! Detta är så svårt...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar