fredag 25 juli 2014

Water for the elephants

Jag är en liten sock-tok, och vart jag än letar mönster att sticka upp hittar jag ett par sockor som jag bara smälter för!
Ravelry är ju ett sådant ställe där det bara inte GÅR att missa högen med sockmönster -det är inte klokt hur många, underbart läckra sockor det finns! Tack alla ni som delar med er av er kreativitet!!

Jag är sugen på ett par flerfärgade, mönsterstickade sockor. Det brukar alltid gå lite snabbare för mig att sticka flerfärgat, speciellt om man ska sticka 2 likadana som vantar eller sockor.
För någon vecka sedan snubblade jag över Water for the elephants på Ravelry och jag kan säga er att jag föll pladask!
Har nog aldrig sett ett par finare sockor -dessa tilltalar mig oerhört och jag bara måste sticka dom i ett riktigt lyxigt garn! Jakten på det perfekta garnet är på gång....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar