fredag 4 juli 2014

Med lite merino på stickorna

On to the next project!

Okej, egentligen borde jag inte börja på YTTERLIGARE ett projekt.. Men jag kan bara inte hålla mig när garnet ligger här hemma i prydliga högar och fullkomligt skriker "sticka miiiiiig"!

Denna gången ska det bli en kofta med flätmönster från Lana Grossa. Koftan finns i deras Merinohäfte som inte har något speciellt nummer.
Jag stickar i Lana Grossas Cool Wool Big -ett 100% merinoulls garn med ca 19 maskor på 10 cm. Ett lite halvgrovt garn med andra ord som är mjukt som jag vet inte vad. Det är en ren fröjd att ta upp arbetet varje gång.

Jag har nu kommit några centimeter upp på, vad jag förstår, är bakstycket. Senare kommer delningen vid halsurringningen och tydligen stickas den sedan vidare via axeln och framstycket ner...
Det här mönstret är ett sådant som inte riktigt går att läsa sig till i förväg och helt och fullt förstå, utan det kommer allt eftersom man stickar. Precis så jag tycker om att arbeta!

Dags att bädda ner mitt trötta huvud under en filt, framför en bra serie och med min stickning i händerna. Det är kul att sticka mönster!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar