onsdag 29 januari 2014

Kvällsfyndet

Avslutar dagen med att lite planlöst surfa runt på Ravelry för en gnutta ögongodis.
Hittade dessa superfina tumvantar Northman Mittens av David Shulz. Ett par enkla, raka tumvantar med en fin insida nere på skaftet. Jag älskar när designern tänkt till och lagt ner lite extra energi på mönstret -som att skapa en fin avigsida.

Northman Mittens ska stickas i ett Worsted/10ply garn med 28 maskor/10 cm. Jag tänker -Mini Alpakka eller möjligen Indiecitas Alpakka. Mest för att jag älskar de båda garnerna.

Men nej. Jag tänker inte sticka dessa till mig själv..Har en alldeles speciell person i tankarna som jag tror skulle uppskatta dessa!




1 kommentar:

  1. Fantastiska vantar. Jag gillar verkligen när innervanten eller som i detta fallet innerkanten har en annan färg som bryter av.

    SvaraRadera