lördag 18 januari 2014

En fin lördagskväll

Godkväll alla!!

Hoppas ni har en fin lördagskväll! Själv känner jag mig risig och stannar i sängen med popcorn och en liten likör. Självklart är stickningen också med mig!!

Det går undan på min Nancykofta vill jag lova. Det första mönsterpartiet med sjärnor, eller snöflingor är klart och nu börjar mixtringen av färger i resterande parti. Det blir superbra!
Jsg har även hört det viskas om att denna koftan möjligen kan bli vinterns stora succékofta... Grattis till dig som stickar den! Du får ett fint plagg i ett toppengarn som kommer följa dig länge.

I övrigt kommer det någon bild på Jomfruhummer imorgon. Ni vet koftan från Geilsk som jag stickade för ett litet tag sen?! Ska se om det är fint väder så jag kan få en någorlunda fin bild, annars är det mer eller mindre hopplöst för en amatör som mig att ta bilder. Man vill ju få fram rätt färg på garnet och så.
Får se vad morgondagen har att erbjuda!

Igår kom det ett paket till mig på posten. Kära mor skickade lite stickor (jag lyckades ju knäcka mina KnitPro 2,5 mm för några dagar sen)
Hem till mig kom ett par karbon och ett par cubics.
Jag har upptäckt att cubics faktiskt är underbara att sticka sockor med. Stickorna är oerhört tacksamma och ger ett superfint utseende, speciellt i slätstickning!



I ett inlägg längre fram tänker jag prata om stickor, olika material osv. Hoppas att ni kan tycka det är intressant!

I paketet låg även en hel del nystan.. Alta Moda Alpakka från Lana Grossa i fyra olika färger.
Dessa ska bli filten Kex Blanket av Stephen West
Typ nästa projekt, som nog kommer bli en riktig långkörare och cliffhanger. Men ett sånt projekt behöver man det med!

Filten ska få bli vit, beige, jade och burgundy (såklart)


Fina Kex Blanket av en mycket duktig designer!


Vill också passa på att tacka för all fin feedback! Så kul att se att ni blir fler och fler som kikar in här, för var dag som går. 
Är det något speciellt du vill läsa om? Ge mig gärna en liten hint!
Stickande kramar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar