söndag 1 februari 2015

UFOhysteri

Ojoj, nu är det mycket på gång!
Tänk att Januari bara rusat förbi. Känns som att hela detta året snart kommer vara ett minne blott. Har ni bestämt er för något nyårslöfte? Kanske bara något att sträva emot under 2015?

Jag fick ett litet uppvaknande när jag i veckan letade efter ett nystan bland alla mina garner. Det ena påbörjade/nästan färdiga/felstickade projektet dök upp efter det andra, och jag fick lite panik... Därför har jag bestämt att börja banta ner den otroliga UFO (unfinished objects) -högen. Usch! Stackars allt garn!

Därför ska jag, under de nästföljande månaderna, inte påbörja något nytt projekt efter de (futtiga), tre koftor jag nu har på mina stickor. Jag vet att detta är förknippat med en stor, nästintill omöjlig risk. Det finns inget tvivel på att jag kommer hitta nya projekt innan jag ens är färdig med den mönsterstickade Joelsterkoftan, mosstickade koftan Lara, eller "sweater med diagonal rib" i Cool Wool Alpaca.
Men jag tror att jag kanske ska börja med en slags lista, där jag radar upp projekt jag vill sticka. Listan ska vara ganska detaljrik med garnförslag, bilder osv. Kan kanske bota en garnsjuk stickgalning som mig...


Ett annat litet löfte jag tänkt ut är att ägna mer tid åt stickningen och bloggen än vad jag gjort det senaste halvåret. Visserligen sprack det nästan direkt då jag just börjat plugga matte på distans efter jobbet. Men det pågår bara till april, och efter det kan jag istället lägga all energi på stickandet! Just nu blir det lite för mycket..

Dock finns det inget mattetal i världen som stoppar den , ack så roliga och uppfriskande sysselsättningen, att stoppa sockor! Mina favvo-jobbraggsockor har fått ta mycket stryk den senaste tiden och i veckan upptäckte jag ett stort hål på hälen!
Som tur är har jag en fin "stoppsvamp" som jag tror man kallar dom (?!) att ta till i en krisande situation. Och vips blev sockan hel och fin!

Ha en fortsatt härlig söndagskväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar