tisdag 13 maj 2014

Ett grått dammoln

En liten bloggpaus -något jag verkar ha behövt. Roligt är det dock att ni som besöker sidan här bara blir fler och fler!
Jag hoppas att ni ändå får ut lite av era besök...

Jag har fått en hel del stickat de senaste veckorna -men ändå känns det som att jag inte kommer någonstans! Livstykketröjen har nästan 2 ärmar kvar, och den har faktiskt legat lite på avigan på sistone. Istället har jag stickat klart en bebiskofta i Sandnes Lanett Babyull.

Mina himmelskt mjuka handledsdon är nu färdiga med alla trådar fästa -nu slipper jag frysa. Lagom till att solen och värmen tydligen ska återvända! (min typiska otur) Jag tror att jag ska protest-använda dom oavsett temperatur utomhus! 

Jag broderar även vidare på min tavla med Skåne-tema. Den börjar verkligen ta form och jag älskar att byta av stickorna mot nål och tråd ibland. Väldigt härligt när man kommer in i gunget och syr stygn på stygn!

Nu när sommaren nalkas med stormsteg kände jag att jag behöver sätta fart med min egenhändigt komponerade tjock-tröja i Suri Alpakka och Alpakka.
Jag stickar på i full fart och är snart själv ett grått dammoln (det luddar ju inte lite heller...) Men fint blir det och här har ni ett litet smakprov..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar