tisdag 1 april 2014

Så startar vi igen -Livstykketröje

Godkväll i det vackra vårvädret!

För det är fint här i Stockholm -om än lite kyligt i vinden.
Men vem är jag att klaga?!

Den senaste veckan har det hänt otroligt mycket i mitt liv. Omvälvande saker som har fått mig att tappa lusten för det mesta. Till och med stickningen. Jag har lika lätt som alltid för att plocka upp ett av arbetena och sticka en bra bit, men det är inte så glädjebringande som jag vill och är van vid.
Hur kommer det sig?!
Är det själva stickningen det är fel på? Eller är det kanske för att det hänt mycket som jag inte är tillfreds med riktigt?

Själva projektet jag nu ställt in mig på är jag hur nöjd med som helst! Mitt i alpaca/silke stickandet tog jag upp en utav mina absoluta favorit designers -Bente Geil.
Hennes märke Geilsk har jag säkert pratat om tidigare. Denna gången är det ytterligare ett koftprojekt. Jag får lixom aldrig nog!

Livstykketröje i mjuka, härliga Bomull og Uld växer så det knakar på stickorna och jag älskar redan "rillerna" som sakta men säkert växer fram. Det är ju så genialt designat!!





Ett knippe härliga ekologiska tulpaner fick följa med i matkassen hem! Vår <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar