fredag 12 september 2014

Dotted cowl

Hösten börjar onekligen göra sig påmind..
Jag har redan fått användning av både torgavantar och min fina Daybreak i härlig alpacka. Dock har de senaste dagarna varit väldigt varma och det är som om sommaren inte riktigt vill ge med sig. Inte mig emot!

I helgen var jag på besök nere i Skåne.
Självklart blev det en visit till far och mors garnbutik, Butik Maglia i Höör.
En hel del fick följa med hem.. och jag kunde inte hålla fingrarna borta från att börja sticka med Lana Grossas underbara harn Alta Moda Super Baby Fine -63% merinoull, 27%alpacka, 10% polyamid.


På mina stickor hittar man alltså en prickig cowl, eller halskrage.
Mönstret kommer från Sandnes Garns mönsterhäfte 1316!

strax börjar prickarna ta form...!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar