måndag 9 juni 2014

Balkongstickning

God måndagsförmiddag!

Eller, kanske ska man säga söndag -dagen är ju röd idag!
Jag å andra sidan är ledig iallafall, och för att ära detta ledighetsfenomen har jag dukat upp på balkongen med fruktfat, kaffe, det senaste avsnittet av stickpodden och min nya stickning!

För jag har börjat på ett nytt projekt. Med två färger AlpakkaSilke av Sandnes garn har jag (med lite hjälp) äntligen valt och börjat på en tröja ur Leila Hafzis katalog no2.
Ni minns kanske att jag valde mellan två tröjor ur samma katalog.. Läs mer om det HÄR

Tillslut valde jag tröja no2, en lite pösigare, slätstickad variant med båtringning. Det går ganska fort, på stickor 4mm och jag randar min med turkos och vit.
Somrigt och fint!!




1 kommentar:

  1. Snygg modell o fint färg val :-) ser skönt ut att sticka på balkong. / Nathalie

    SvaraRadera